תוכנית עסקית
-המוצר תוכנית עסקית
-המוצר/השירות ושירותים נלווים
חברה המתבססת על אתר באינטרנט תתאר בפרק זה את האתר ובמידה והוא כבר
קיים רצוי להוסיף ל-תוכנית עסקית צילום של עמוד הבית.
|
תאור המוצר או השרות מנקודת מבטו של הלקוח;
|
|
תאור הצורך עליו עונה המוצר והתאמתו כמענה לצורך זה;
|
|
תאור האתר במידה ויש;
|
|
מאפייני איכות המוצר ותרומתו לגורמים השונים: לקוחות, ספקים, בעלי ברית
אסטרטגיים וכדומה;
|
|
תאור הטכנולוגיה וההגנה עליה, זכויות יוצרים, פטנט, הגנה על תוכנה באמצעות
סיסמה; |
|
אמצעי ייצור נדרשים ועלותם;
|
הכנת תוכנית
עסקית: מודל עסקי,
אסטרטגיה ותוכנית שיווק
קיימות מספר
גישות לפיתוח ה-תוכנית האסטרטגית. לפני הכנת הדף המתאר את האסטרטגיה חשוב
לבחון את הסביבה ה-עסקית בה עומדת החברה לפעול ובנוסף לכך להגדיר את הפרמטרים
הבאים: מהן הנקודות החזקות ומה החלשות של החברה , מה האיומים
המצויים בסביבה ומה ההזדמנויות שכדאי לנצל בכדי שהחברה תצליח, מהו העיתוי
הטוב ביותר או מתי ייסגר חלון ההזדמנויות. ישנם מודלים רבים המסייעים לנתח
נקודות אלו עבור תוכנית עסקית ורצוי להשתמש בהם בכדי לכסות מספר רב יותר של
תחומים ונושאים. בעת בניית המודל העסקי יש להשקיע מחשבה מרובה בכדי ליצור
מודל הכנסות ורווחים הגיוני המאפשר לחברה להגיע למצב מאוזן בזמן סביר ובקצב
גידול הכנסות ורווחים הגיוני וריאלי.
1.
כתוב את המטרות האסטרטגיות;
2.
הסבר את המודל העסקי של החברה ;
3.
הסבר במפורט את מקור ההכנסות
והרווחים של החברה ;
4. מהי האסטרטגיה השיווקית של החברה ,
פרט את כל התמהילים המפורטים בהמשך:
מוצר/שרות
- ייחודיות המוצר, פיתוח המוצר בשנים הבאות, רוחב קו המוצר, יתרונות המוצר
וכדומה;
תמחור
- מהי מדיניות התמחור, תמחור עלות מול תמחור ביקושים, תמחור חדירה, הנחות
למכירות גדולות, תמחור גבוה לסימול איכות וכדומה;
צינורות מכירה
והפצה
- כיצד יופץ המוצר ללקוח, מכירה ישירה או דרך חנויות, האם מיקום ההפצה קל
להגעה, האם המיקום משדר איכות או מחיר נמוך, האם לייצא וכמה, כמה שליטה אתה
רוצה על התהליך וכדומה.
תמהיל השיווק
- מורכב מהשילוב הנכון בין האמצעי השיווק הבאים:
פרסום, יחסי
ציבור, קידום מכירות ומכירה אישית. יש להגדיר את ההחלטות החשובות לכל סעיף בתמהיל ואת היחס בין ארבעת
הסעיפים.
הערה:
את האסטרטגיה השיווקית אין לכתוב ב-תוכנית עסקית בצורת רשימת תשובות לסעיפים
שונים אלא לקחת את כלל התשובות הללו ולהרכיב מהן את האסטרטגיה השיווקית;
5.
הסבר את אסטרטגיית החדירה לשוק;
6.
פרט את הדרכים בהם מתכננת החברה
להשיג את לקוחותיה;
7.
כיצד היא מתכננת להחזיק בהם לאחר
מכן;
|