עורכי דין - דף הבית>> חובות >> הבראת חברות >>
התגוננות מפני תביעות בנקים

הבראת חברות

הבראה או קריסה של עסק

הבראת החברה

התמודדות עם קריסת החברה

כתב תביעה, הגנה, התנגדות

התגוננות מפני בנקים

בקשת רשות להתגונן

הוצאה לפועל - ייצוג חייבים

הכל על פשיטת רגל

חשבון בנק מוגבל

פשיטת רגל

משמעותה של פשיטת רגל

צור עמנו קשר

יעוץ משפטי טלפוני, Skype או במייל

 

תביעות בנקים

התגוננות מפני תביעות של בנקיםתביעות בנקים

בנקים אינם נושים רגילים, ממספר בחינות. ראשית הבנק אינו מפתח רגשי כעס כנגד הלקוח שנותר חייב לו כספים כתוצאה מהתמוטטותו הכלכלית. השיקולים קרים ועסקיים ביותר. מנהל הסניף מעביר, בדרך כלל את התיק למחלקה המשפטית של הבנק, אשר לרוב ממנה עורך דין חיצוני שייצג את הבנק בתביעה כנגד החייב. הבנקים, להבדיל מנושים אחרים, אינם לחוצים לקבל את כספם במהרה. אם יראה הבנק סיכוי וטעם, הוא יעדיף להמתין עד אשר החייב יתאושש ויהיה מסוגל לשלם לבנק את חובו.

 

לתאום פגישת יעוץ התקשר
 אל מזכירתנו, סהרה, בטלפון: 5468888 03

במקרים דחופים התקשר אל עו"ד הנר: 5523333 050

 

התגוננות מפני תביעות של בנקים

שנית, החוק ובתי המשפט רואים בבנקים ישות מיוחדת המחויבת בכללים נוקשים יותר מאשר עסקים אחרים המגישים כתב תביעה כנגד מי שחייב להם כסף. ישנן מספר הגנות שנתבעים נוהגים להעלות כנגד תביעות של בנק נגדם.

התניית שירות בשירות

על פי הוראות בנק ישראל, הבנקים אינם רשאים להתנות מתן שירות -העמדת אשראי- בצריכת שירות נוסף על ידי הלקוח -תוכנית חיסכון של הלקוח שתשמש כבטחון לאשראי-. הנתבעים נוהגים להשיב בכתב הגנתם כי הבנק התנה את מתן האשראי -בריבית גבוהה- בפתיחת תוכנית חיסכון -בה זכה הלקוח בריבית זכות נמוכה-, ובכך התעשר הסניף על חשבון הלקוח.

אם בית המשפט יקבע כי אכן היתה התניית שירות בשירות, תבוטל תוכנית החיסכון רטרואקטיבית, יתרת החובה תקטן משמעותית ויחד עמה גודלה של התביעה, ואולי גם ההצדקה להגשתה מלכתחילה.

אולם יש לציין כי בשנים האחרונות,פחתו מאוד המקרים של התניית שירות בשירות, שכן המחלקות המשפטיות של הבנקים הזהירו את מנהלי הסניפים מפני תוצאותיהם.

ריבית ועמלות שלא בהתאם למוסכם

חיובי יתר של ריבית ועמלות הנה טענה חוזרת ועיקרית של הלקוחות הנתבעים על ידי הבנקים. אכן, בשנים האחרונות מועלית טענה זו רבות על ידי לקוחות של בנקים מסחריים, כאשר החוב הוא אשראי שוטף בחשבון עסקי. לאחרונה קמו חברות המבצעות בדיקות האם הבנק פעל כמוסכם וכחוק בנושא עמלות, שיעור הריבית, ימי ערך והשפעתם המתמשכת לאורך תקופת ניהול החשבון.

תחילה נערכת בדיקה מדגמית ולאור הממצאים יחליט הלקוח האם לבצע את הבדיקה המקיפה והיקרה.

מצוייד בתוצאות הבדיקה, פונה הלקוח לבנק והבנקים נוהגים להפחית את יתרת החוב, ובתנאי שיובטח בבטוחות טובות.

אם הבדיקה של חיובי היתר מבוצעת לאחר שהוגשה תביעה כנגד הלקוח וכל הגנתו מתמצאת בטענה זו, מסתכן הלקוח בכך שהבנק ידרוש מבית המשפט כי יינתן פסק דין חלקי כנגד הלקוח על היתרה שאינה שנויה במחלוקת על פי דו"ח בדיקת החברה , ועל היתרה ימשיכו הצדדים להתדיין.

יחד עם זאת, העלאת טענה זו תדחה את הקץ, לעיתים זמן מספיק כדי שהחברה תוכל להתארגן ולשלם את החוב האמיתי לבנק.

הסניף אפשר חריגה מהמסגרת ללא כל פרופורציה ליכולת ההחזר

טענה זו עולה מידי פעם כנגד הבנקאי שתובע, והיא כמובן לא תשמע. בכל מקרה, גם אם הייתה רשלנות מצד מנהל הסניף, הרי שהרשלנות אינה כלפי הלקוח שנהנה מאשראי מוגדל. כך או כך, טענה זו אינה מכחישה את החוב ואת החובה להשיבו לבנק.

אולי תתעניין גם בנושא ייצוג חייבים בתיקי הוצאה לפועל >

וגם על: הכל על פשיטת רגל  >

קרא על: בקשת רשות להתגונן

האתר שלנו היה לך לתועלת?

הוכח זאת :-)  היה חבר שלנו!

 

 

לתאום פגישת יעוץ התקשר
 אל מזכירתנו, סהרה, בטלפון: 5468888 03

במקרים דחופים התקשר אל עו"ד הנר: 5523333 050

 

 

Avocat FrançaisEnglish  עברית

מאת: Gabriel Hanner