ניתוח שוק עבור תוכנית עסקית
כיצד להכין
את הפרק של ניתוח שוק
מטרת פרק זה של תוכנית עסקית הנה
להבהיר באופן ברור את השוק ומגמותיו, את
הצורך הקיים בשוק למוצר או לשרות, מהי
ההזדמנות העסקית, יש להראות פוטנציאל שוק,
להציג את המתחרים, התחרות הקיימת וזו
שתהיה בקרוב. כן יש להראות את חסמי הכניסה
הקיימים בשוק כגון הצורך ברישיון מיוחד
לניהול העסק, הצורך בהון עצמי גדול או
תנאים אחרים.
|
לחץ להתקשרות: 03-5468888 |
הכנת תוכנית
עסקית: ניתוח השוק
לכל נושאים אלו יש למצוא מקורות מידע מקובלים, כגון, מחקרי שוק,
מאמרים שנכתבו על ידי גורמים, שלפחות לכאורה, אינם מוטים, כגון גופים
ממשלתיים וציבוריים, מחקרים אוניברסיטאיים וכדומה. תוכנית עסקית שתתבסס על
הנחות שאינן מעוגנות במקורות טובים תדחה על ידי הגופים שלמענם נכתבה התוכנית.
|
תוכנית עסקית, פרק: תאור השוק: מהו השוק, מי המובילים בשוק
זה, האם השוק בצמיחה, מדוע עכשיו נכון להיכנס עם המוצר האם המובילים בשוק
מתחרים באותו מוצר/שירות או במוצר אחר תחליפי. יתרונות המוצר שלנו על המוצר התחליפי;
|
|
תוכנית עסקית, פרק: פוטנציאל השוק: יש להבהיר מהו פוטנציאל השוק אליו
מתייחסים במאות מיליוני דולרים או במיליארדים, יש לזכור כי מדובר בפוטנציאל
ולא בתוכנית המכירות הצפויה. לדוגמה:
חברה המאפשרת התקשרות לחו"ל חינם
באמצעות האינטרנט. הפוטנציאל הוא כלל תושבי מדינת ישראל, או, אפילו, כלל
המחוברים לאינטרנט בעולם. אך ברור שרק אחוז קטן מהם יעשו שימוש בשירות החדש,
לפחות עד שהתוכנה תעשה נפוצה אצל מרבית המתקשרים הפוטנציאלים;
|
|
תוכנית עסקית, פרק: פילוח השוק: יש לפלח את השוק לפלחים שאליהם החברה
תפנה ולהסביר עבור כל פלח מדוע כדאי להתמקד בו;
|
|
תוכנית עסקית, פרק: צרכי השוק ואפנות: כדאי לנתח את צרכי השוק והלקוחות
ומהן האופנות הקיימות מתי, להערכתך, הן עומדות להסתיים ומה השפעתן על השוק;
|
|
תוכנית עסקית, פרק: ניתוח התעשיה: כדאי לנתח את התעשיה הכללית העוסקת
בתחום אליו החברה פונה;
|
|
תוכנית עסקית, פרק: מתחרים ותחרות: יש להציג את המתחרים העיקריים, את
יתרונותיהם וחסרונותיהם ומהם הפתרונות של החברה להתמודדות מוצלחת איתם;
|
|
במידה והתקיים מחקר שוק יש לתאר אותו ב-תוכנית עסקית ולסכם את המסקנות
באופן ברור ותמציתי. אולי לצרפו כנספח אם אינו ארוך מידי;
|
|
לחץ להתקשרות: 03-5468888 |
|